Spending an extra week at home & Christmas preparations / Een extra weekje thuis & voorbereidingen voor Kerst

Seems like my hopes of not getting ill in my previous blog post weren’t answered… Last Sunday I kept feeling worse and worse. Didn’t sleep at all during the night and on Monday morning I was feeling flatout terrible! So instead of getting ready to go to work, I got ready to go to the doctor. Diagnosis: the flu, serious laryngitis and fatigue. After my visit to the doctor, I slept for almost two entire days and nights.

On Monday evening, Frances, Steven & Fleur came to visit so that Fleur and Killian could play while we had dinner together. It was really nice after sleeping the entire day, but after the visit I was completely worn out, so I went straight to bed and didn’t wake until the next morning. I dragged myself out of bed in order to feed the pets and do my best to prepare breakfast for Oli and myself. Once Oli had left for work, I crashed on the couch and went straight back to sleep…

On Wednesday I was feeling a little bit better: I wasn’t feeling so overly tired anymore, but the flu symptoms and aching throat were still there. Thursday I was feeling fitter, but I almost had no voice during the day. In the evening I had my voice again, though I was still sounding quite hoarse and nasal and I had a bad cough.
Thursday evening Frances and Fleur came over to keep me company. Oli had a dinner with colleagues and he didn’t feel like leaving me alone when being ill. It was a very nice evening, the dogs definately had a great time and so did we: having dinner together, chatting away and watching tv.

On Friday I thought I was feeling better, so I asked my mom if she still had to go to the supermarket, because I thought it would be nice if I could do all the shopping for our Christmas dinner so I would be able to avoid the worst days of the year to do my shopping. However, after spending three hours in two different supermarkets, I felt like I was going to faint… So my mom got me home safely, where I once again crashed on the couch after putting away the groceries and fell asleep… I went to bed early in the evening and it seems I needed it.

Today (Saturday) I woke up feeling a lot better. I did my best to take it easy during the day, and it seems like the worst is over and I’ll be good as new by Christmas Day!
Tomorrow (Sunday) I’ll spend the day thoroughly cleaning the house and on Monday I’ll be in the kitchen preparing everything that can be done in advance for the family dinner on Christmas Day. My mom will bring some dishes over that we can use for the dinner, because unfortunately I don’t have enough matching dishes to set the table for eight people.

Oh and by the way: our newest sofa is quite popular among the cats, as you can see on the pictures below. 🙂
And I guess I could have had a worse timing when it came to being ill. In the end, I got to spend the entire week at home on the couch with the pets around me and all of the Christmas lights on.

___________________________________

Het lijkt erop dat mijn hoop van vorig weekend om niet ziek te worden niet werd gehoord… Afgelopen zondag voelde ik me steeds slechter en slechter. ‘s Nachts heb ik geen oog dicht kunnen doen, en op maandagochtend voelde ik me verschrikkelijk! Dus in plaats van me klaar te maken om te gaan werken, maakte ik me dan maar klaar om naar de dokter te gaan. Diagnose: de griep, een serieuze keelontsteking en oververmoeidheid. Een keer thuisgekomen na mijn doktersbezoekje, ben ik de zetel ingekropen en heb  ik bijna twee hele dagen en nachten aan een stuk geslapen.

Op maandagavond, zijn Frances, Steven & Fleur nog wel even op bezoek gekomen zodat Fleur en Killian konden spelen terwijl de baasjes samen aten. Het was heel erg leuke afwisseling tussen al het slapen door, al moet ik toch toegeven dat ik nadien helemaal K.O. was, dus ik ben ik meteen mijn bedje ingegaan en heb aan één stuk geslapen tot de volgende ochtend. Woensdagochtend sleepte ik mezelf uit bed om de huisdieren eten te geven en heb ik mijn best gedaan om ontbijt te maken voor Oli en mezelf. Zodra Oli naar zijn werk was vertrokken, ben ik in de zetel gecrasht om verder te slapen…

Woensdag voelde ik me een klein beetje beter: ik was niet meer zo overdreven moe, maar de grieperigheid en keelpijn waren er nog steeds. Donderdag voelde ik me fitter, maar ik had overdag bijna geen stem. ‘s Avonds had ik mijn stem terug, al was het dan hees en nasaal, en zat ik met een vervelende hoest.
Donderdagavond zijn Frances en Fleur me gezelschap komen houen terwijl Oli had een etentje had met collega’s. Hij had geen zin om me na een hele dag ook nog eens een hele avond alleen thuis te laten terwijl ik me niet 100% ok voelde. Maar het was een heel gezellige avond, de honden hebben een geweldige tijd gehad en wij ook: samen koken & eten, kletsen en tv kijken.

Op vrijdag dacht ik me beter te voelen, dus vroeg ik mijn mama of ze nog naar de supermarkt moest. Ik dacht dat het fijner zou zijn als ik de boodschappen voor het kerstdiner dan al kon doen, zodat ik de allerdrukste dagen van het jaar zou kunnen vermijden. Maar na drie uur in twee verschillende supermarkten te hebben doorgebracht, dacht ik dat ik elk moment kon flauwvallen… Dus heeft mijn mama me veilig thuis gebracht, waar ik de boodschappen aan de kant te hebben gezet, opnieuw in de zetel ben gecrasht en in slaap ben gevallen… ‘s Avonds  ben ik op tijd mijn bedje ingekropen en dat was precies nodig.

Vandaag (zaterdag) voelde ik me een stuk beter bij het wakker worden. Ik heb overdag mijn best gedaan om het rustig aan te doen, en het lijkt er op dat het ergste voorbij is. Tegen Kerstdag ben ik vast weer zo goed als nieuw!
Morgen (zondag) ga ik heel de dag grondig poetsen in huis zodat ik maandag de dag kan gebruiken om alle voorbereidingen te doen voor het diner op Kerstdag. Mijn mama brengt dan ook nog wat extra servies langs, want helaas heb ik niet genoeg bij elkaar passende borden enzo om de tafel voor acht personen te dekken.

Ohja trouwens: de nieuwe zetel is heel populair bij de katten, zoals je kunt zien op de foto’s hieronder. 🙂
En uiteindelijk kon ik het met ziek zijn erger getroffen hebben qua timing. Ik heb immers toch de hele week thuis in de zetel kunnen doorbrengen met de huisdieren om me heen en de kerstlichtjes aan.

2012-12-16 15.51.04

2012-12-17 22.33.57

2012-12-18 20.38.46

2012-12-19 11.51.04

2 thoughts on “Spending an extra week at home & Christmas preparations / Een extra weekje thuis & voorbereidingen voor Kerst

  1. hey Karolien,
    ze hebben jou precies serieus te stekken gehad,amai. Neem nu maar wat extra vitaminekes om aan te sterken, de winter is nog lang.
    Ik hoop dat je toch nog kan genieten van de feestdagen ! xxx

Leave a Reply

